Deși instituțiile publice și companiile private din România declară că întâmpină dificultăți în a identifica tineri absolvenți creativi, dornici să profeseze în domeniile publicitate, marketing, arhitectură, meșteșug, design de produs, graphic design, web design, ilustrație, modă, jocuri pe calculator, muzee, galerii etc, în prezent, în universitățile și facultățile de artă din țară, peste 3.000 de studenți își efectuează studiile universitare cu scopul de a obține specializarea în domeniile pictură, sculptură, grafică, foto-video, ceramică, sticlă, metal, tapiserie, modă sau design. Conform informațiilor obținute de la universitățile de artă din țară, un procent de peste 35% din numărul absolvenților nu își găsesc o slujbă în primii doi ani după finalizarea studiilor, peste 30% din numărul total al absolvenților de studii universitare aleg să profeseze peste hotare, 15% se reorientează profesional și doar 20% dintre absolvenți reușesc să se angajeze în țară, ocupând posturi care corespund specializării obținute. Această stare de fapt este cauzată, în principal, de lipsa unei consilieri din punct de vedere profesional a studenților care urmează universitățile și facultățile de arte și care, la finalizarea studiilor, nu știu cum să-și valorifice potențialul creativ și nu sunt în temă cu oportunitățile existente în țară.

Popular Post